torstai 28. helmikuuta 2013

Sujuvuus ja tasapaino hukassa eilisen treeneissä

Oli aika mielenkiintoinen treeni eilen, toisella oli aivan liikaa energia, kun taas toista sain raahata perässäni. Jospa koirat olisivat voineet jakaa energiansa vähän tasaisemmin. Huomasin ilmiön jo lämmittelyvaiheessa, Isla juoksi innokkaana edessä, mutta Falco juoksi vain niin nopeasti että pysyi mukana.

Harjoiteltiin eilen "persjättöjä", niitä oli kaksi peräkkäin, eli minulle yksi liikaa, kun se ei tule vielä selkäytimestä. Islan kanssa en kerta kaikkea ehdi, kun en tee sitä vielä niin sujuvasti ja Falcon kanssa se ei vain onnistu. Ratkaisin sen sitten lopuksi niin kuin itse olin ajatellut alusta, jolloin se onnistui eri tavalla molempien koirien kanssa. Haluan toki oppia uutta ja kehittyä, koska olen todella aloittelija vielä, mutta olen myös tosi iloinen että alan tuntea omia koiria ja omia puutteita niin hyvin että tiedän mikä voisi toimia ja mikä ei. :)

Työvuorojeni takia en vielä pääse aloittamaan kilpailua, aina kun olisi jossain täällä lähellä joku sopiva kisa, minulla on töitä tai muita suunnitelmia. Kisauran korkkaaminen menee ainakin huhtikuun puoleen väliin. Tiedän ainakin varmasti, etten voi molempien kanssa osallistua samaan kisaan, se olisi aivan liikaa, koska koirat ovat niin erilaisia.

Juttelin tänään Leenan kanssa (siellä missä Isla oli synnyttämässä pentujaan) Kerttutyttönen on ihana, mutta tosi kovapäinen riiviö välillä. Leena kyseli miksi minun piti olla niin oikeassa sen luonteen kanssa, ettei se tule olemaan mikään helppo koira. He kaipasivat Islaa, kun se jo osaa käyttäytyä ja ymmärtää käskyjä ja sääntöjä. :) Onhan Isla helppo sisätiloissa, mutta ulkona se vieläkään ole hillitty tai helppo koira, se on niin täynnä energiaa ja kiihtyy nollasta sataan niin nopeasti, ehkä se tulee sitten ajan myötä (joskus 8-10 vuotiaana :D )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti